Opruimcoach

  • Klussen, die in en rond het huis of op kantoor blijven liggen?
  • De administratie vanwege de drukke agenda op een stapel, die maar niet kleiner wordt?

Herkenbaar? Voor je het weet is de chaos niet meer te overzien. Als opruimcoach kan ik helpen. Ik probeer samen met mijn klanten een nieuwe structuur aan te brengen in hun huishouden en/of werkomgeving. Of eigenlijk in hun levensstijl. Dat is een veelomvattend proces. Een huishouden in het lichaam van de bewoner. Althans zo zou het moeten voelen. Voor een fijn opgeruimd bureau geldt hetzelfde. Door te helpen met opruimen en structuur breng ik de balans terug! Met mijn motto 'Rust, reinheid, regelmaat' probeer ik mijn klanten een nieuwe levensstijl aan te leren. Wat daar ligt eigenlijk altijd de sleutel.

Wie ben ik?

Ik ben Danet van der Maarel, bouwjaar 1971, wonend in Amersfoort met man en dochter. Tien jaar geleden gestart als opruimcoach. Dit doe ik met name voor de particuliere markt. Ik help mensen met heel veel plezier naar een opgeruimde woonomgeving toe te werken. En dat lukt!

Mijn werkwijze

Door goed te luisteren, door te vragen en samen te vatten, kan ik snel en doeltreffend tot de kern van een probleem komen. Samen met de klant breek ik als het ware het wankele fundament af om vervolgens samen te bouwen aan een stevige nieuwe basis. Om daar te komen moet alles worden gesorteerd. Het label bewaren, weggeven of weggooien is altijd toepasbaar. Door te blijven vragen, wordt duidelijk wat waar thuishoort.

Sorteren

Eenmaal bezig blijkt het heel snel te gaan en pakken de klanten zelf acties over. Mijn doel is dan bijna bereikt! Draagvlak is namelijk van groot belang. De klant moet het uiteindelijk zelf DOEN. Tijdens de klus geef ik uiteraard handige tips om nieuwe chaos te voorkomen. Na een sessie worden de uitgezochte spullen dan ook meteen weggebracht naar bijvoorbeeld de Kringloop en/of afvalbrengstation. Om zo de kans op nieuwe chaos te verkleinen.

Nazorg

Na afloop van een opdracht maken sommige klanten gebruik van een strippenkaart waardoor ik maandelijks even langskom voor een update-gesprek. Als een huishouden of werkomgeving weer op orde is gebracht, ontstaat soms (letterlijk) ruimte voor een frisse nieuwe look in huis of op kantoor. Graag geef ik interieuradvies! Wat is er nou nog mooier dan ook het laatste stukje van de puzzel te mogen neerleggen? Voordeel van bestaande klanten is dat ik hen goed ken en weet waar hun interesses en voorkeuren liggen. Zo kan ik een heel mooi op maat gemaakt plan maken.

Goedkoper alternatief

Nog een duwtje in de goede richting nodig om te starten met het opruimen? Ook dan kan ik helpen. Hoe? Door middel van een quick scan. Samen met jou maak ik een plan van aanpak en geef ik tips & trucs hoe te starten met het opruimen. Daarna ga je dan zelf aan de slag.